Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

BVC

Av Sara - 1 maj 2012 10:16

Igår var vi till BVC för första gången här i Sundsvall. Fick jätte ett jätte bra bemötande av sköterskan där, vilket var en lättnad.

Vi pratade om allt möjligt som har med bebisar att göra och Adrian fick så mycket komplimander av henne att man nästan vart generad själv. 

"Vad du var söt" "Han har verkligen en fin hud" "oj, vilka ögon du har lilla skatten" osv.. :)


Hon vägde och mätte han, nu är han hela 54cm lång och vägde 3945g. Vilket hon reagerade på.. hon tyckte att han vägde lite lite.. Så vi fick en ny tid på Torsdag för att väga om honom.

Fick även lite tips om hur jag ska få han att "snabbare" bli nöjd efter att han ätit, då han har ett extremt sugbegär.

Och det är inte skönt kan jag meddela, trodde mina bröstvårtor skulle säga tack och adjö och lämna min kropp ett tag.

Men nej då, dom sitter kvar.

För er med samma smärta eller torra/såriga bröst så rekomenderar jag starkt att smörja in lite med bröstmjölken efter att bebis ätit klart, och lufta! ligg i soffan eller någon annan stans så det får torka in riktigt. Och gå INTE med blöta ammningskuddar för då luckras huden upp på vårtorna vilket leder till smärta.


I alla fall så fick jag tipset att han ska äta intensivt i 15 min på ena bröstet och sen lika på det andra. Och verkligen "pusha" på han när han ska äta så han inte ligger och fin smakar på mjölken bara, utan att han klunkar i sig konstant.

Även att jag kunde testa att klä av honom så det inte blir för varmt och mysigt då det är lättare att han somnar.

Låter nästan lite hemskt, men jag tror det kommer funka bara man ger dig den på det! :)


Ska nu passa på att plocka lite medans Adrian ligger i babygymmet och jollrar och donar på med leksakerna :)


                                                   

                                                            

                                   min mysiga lilla skatt <3 kunde inte begärt något finare! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 juni 2012 01:16

Hej igen! Jag har verkligen underskattat det här med tiden vad det gäller småbarnsförälder...trodde minsann i mitt stilla sinne att jag hade all tid i världen att blogga, men tyvärr så har det hamnat på is alldeles för länge. Slänger in en kort ...

Av Sara - 9 maj 2012 11:04

Ja som sagt, idag regnar det ganska sakpligt ute. Men inte gör det mig något då jag ändå blivit förkyld och är hängig. Nu ligger oron i att Adrian ska få någon form av dunderförkylning med.. då blir det inte kul!   Dom senaste veckorna sen sist...

Av Sara - 28 april 2012 19:01


Jajjemen! Idag fyller min lilla prins 14 dagar - helt otroligt hur fort det har gått.  För 14 dagar sen denna tid låg jag med en ryggmärgsbedövning och tyckte det inte var så farligt att föda barn.. Får tårar i ögonen när jag tänker tillbaka på d...

Av Sara - 24 april 2012 19:04

Ja, då sitter vi, våran lilla familj i bilen och är på väg med första flyttlasset upp till Sundsvall.  Dagen har varit jätte bra, faktiskt. Med tanke på all röra som varit runt om oss nu.  Stackars lilla pojken min flänger runt och förstår ingent...

Av Sara - 23 april 2012 16:07


Innan du börjar läsa berättelsen så varnar jag för en del obehagliga meningar och ord ;)     Lördagen 14/4 på morgonen åkte vi in till förlossningen för att jag hade kraftiga förvärkar vid kl 11. Väl inne så fick jag ha CTG-kurva på mig i ca ...

Presentation


Kommer att dela med mig av mitt liv som:

- gravid
- djurägare
- sambo
- smått & gott

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards