Direktlänk till inlägg 28 april 2012

14 dagar gammal

Av Sara - 28 april 2012 19:01

Jajjemen! Idag fyller min lilla prins 14 dagar - helt otroligt hur fort det har gått. 

För 14 dagar sen denna tid låg jag med en ryggmärgsbedövning och tyckte det inte var så farligt att föda barn..

Får tårar i ögonen när jag tänker tillbaka på den dagen han anlände i våra armar <3


För övrigt så är lägenheten så gott som klar, "upp packad", bara lite småfix kvar nu. Såntdär dravvel som tar tid, innan man kommit på vart man ska ha allt, i vilket skåp/garderob/hyllplats osv.. USH! så less jag är på småplock..


I morse, eller ja vid halv tolv, mitt på dagen så ringde min pappa och frågade om han/dom fick bju på käk. 

Javisst! inte tackade vi nej, så vi möttes på IKEA, käkade där och hittade lite ännu mer småplock som snällt följde med oss hem... Pappa köpte även en pall till mig! - haha. 

Pallen är till för att vi har så högt i tak, därav att skåpen i köket också är höga, så står jag på golvet så når jag knappt till andra hyllan men tack vare pallen så får jag tag i sakerna högst upp med. 

Pappa, lillebror & pappas fru följde med oss hem till röran för att kika vart och hur vi bodde. Det bjöds på go' fika här :)


Tanken var att vi skulle passa på att köpa strumpor till våran lilla knöl, då han har så långa smala fötter att alla baby strumpor är på tok för små! men icke, det glömde vi minnsan. 


Så imorgon får det bli en promenad till Birsta (man blir bortskämd när man har 15min promenad avstånd dit) när Adrian somnat efter frukosten :) Då ska det handlas strumpor.





                Dom stickade kläderna han har på sig är det min kusins mormor som gjort! - underbart söta.

                                                                         

                                                       ( klicka på bilden för att få se den större )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 juni 2012 01:16

Hej igen! Jag har verkligen underskattat det här med tiden vad det gäller småbarnsförälder...trodde minsann i mitt stilla sinne att jag hade all tid i världen att blogga, men tyvärr så har det hamnat på is alldeles för länge. Slänger in en kort ...

Av Sara - 9 maj 2012 11:04

Ja som sagt, idag regnar det ganska sakpligt ute. Men inte gör det mig något då jag ändå blivit förkyld och är hängig. Nu ligger oron i att Adrian ska få någon form av dunderförkylning med.. då blir det inte kul!   Dom senaste veckorna sen sist...

BVC

Av Sara - 1 maj 2012 10:16


Igår var vi till BVC för första gången här i Sundsvall. Fick jätte ett jätte bra bemötande av sköterskan där, vilket var en lättnad. Vi pratade om allt möjligt som har med bebisar att göra och Adrian fick så mycket komplimander av henne att man näs...

Av Sara - 24 april 2012 19:04

Ja, då sitter vi, våran lilla familj i bilen och är på väg med första flyttlasset upp till Sundsvall.  Dagen har varit jätte bra, faktiskt. Med tanke på all röra som varit runt om oss nu.  Stackars lilla pojken min flänger runt och förstår ingent...

Av Sara - 23 april 2012 16:07


Innan du börjar läsa berättelsen så varnar jag för en del obehagliga meningar och ord ;)     Lördagen 14/4 på morgonen åkte vi in till förlossningen för att jag hade kraftiga förvärkar vid kl 11. Väl inne så fick jag ha CTG-kurva på mig i ca ...

Presentation


Kommer att dela med mig av mitt liv som:

- gravid
- djurägare
- sambo
- smått & gott

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards