Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Tillväxtultraljud...

Av Sara - 28 februari 2012 10:44

Ja, som många vet så är det inte långt kvar nu. Endast 47 dagar kvar tills den lille är beräknad att komma ut i vida världen!


Och igår skulle jag på patientsäkerhets prat hos en läkare. Men det blev inte så, då dom kom efter 40 min väntan och sa att det hade blivit komplikationer ang en annan förlossning som gjorde att han var så sen. Fick därför välja om jag vela sitta kvar och vänta eller om jag vela träffa läkaren nästa måndag när jag ändå skulle dit på tillväxtultraljud?! som barnmorskan sa.. Vaddå tillväxtultraljud, det har inte jag hört ett sk*t om!! Vart helt chokad när hon sa de, hon frågade om jag inte visste om de, och nej svarade jag. Jag skulle ju bara komma tillbaka för att kolla om jag börjat på att utveckla havandeskap.. 


Hon tittade ännu en gång i min inbokade spalt på datorn och sa 'jo, det stämmer, du ska göra tillväxtutraljud med..'

Var bara att tacka och ta emot de. Sagt o gjort, ska iaf dit den 5/3 kl 10.30 :)


För er som inte vet vad tillväxtutraljud är så är det näst intill som de låter som. Dom ska mäta bebisen och kolla så den varken är för stor eller för liten, och att den har den genomströmmningen på navelsträngen den bör ha för att få i sig näring som den borde :)

Är nervös som attans inför det besöket.. tänk om den är för liten & inte får i sig den näringen den behöver? Då måste den rackaren ut tidigare än beräknat.. Och om den är för stor så kanske de blir kejsarsnitt? Hmm.. ja det är som sagt många tankar som snurrar runt i huvudet på mig.. rädd, förvirrad, orolig, ledsen. 



För att inflika med nånting roligt så vart min sambo farbror i lördags morse åt en jänta som ska heta Otilla :) Gullig va hon. 



Nu ska jag försöka få på mig klä'an och kanske hitta på någe roligt? :)


xoxo S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 juni 2012 01:16

Hej igen! Jag har verkligen underskattat det här med tiden vad det gäller småbarnsförälder...trodde minsann i mitt stilla sinne att jag hade all tid i världen att blogga, men tyvärr så har det hamnat på is alldeles för länge. Slänger in en kort ...

Av Sara - 9 maj 2012 11:04

Ja som sagt, idag regnar det ganska sakpligt ute. Men inte gör det mig något då jag ändå blivit förkyld och är hängig. Nu ligger oron i att Adrian ska få någon form av dunderförkylning med.. då blir det inte kul!   Dom senaste veckorna sen sist...

BVC

Av Sara - 1 maj 2012 10:16


Igår var vi till BVC för första gången här i Sundsvall. Fick jätte ett jätte bra bemötande av sköterskan där, vilket var en lättnad. Vi pratade om allt möjligt som har med bebisar att göra och Adrian fick så mycket komplimander av henne att man näs...

Av Sara - 28 april 2012 19:01


Jajjemen! Idag fyller min lilla prins 14 dagar - helt otroligt hur fort det har gått.  För 14 dagar sen denna tid låg jag med en ryggmärgsbedövning och tyckte det inte var så farligt att föda barn.. Får tårar i ögonen när jag tänker tillbaka på d...

Av Sara - 24 april 2012 19:04

Ja, då sitter vi, våran lilla familj i bilen och är på väg med första flyttlasset upp till Sundsvall.  Dagen har varit jätte bra, faktiskt. Med tanke på all röra som varit runt om oss nu.  Stackars lilla pojken min flänger runt och förstår ingent...

Presentation


Kommer att dela med mig av mitt liv som:

- gravid
- djurägare
- sambo
- smått & gott

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards