Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

MVC = Förlossningen

Av Sara - 21 mars 2012 11:27

Ja, som många vet var jag ju in på mvc igår, nämnde att jag ej kännt bebisen i princip ingenting under hela dagen.. 
Då vart barnmorskan storögd och bad mig lägga mig på den lilla sängen/britsen i hennes rum, hon klämde och kände.

En helt vanlig koll gick hon igenom, men när det kom till hjärtljudet så hittade hon det inte, jag kände hur kallsvettig och näst intill ledsen jag vart och tankarna kom "är den död? är det mitt fel att den är död? vad kommer att hända om den inte lever mera? hur ska jag berätta det för sambon? ... "


Efter mycket om och men så hittade hon hjärtljudet låååångt ner i magen och utbrister "jasså! Det är här nere du ligger och trycker din rackare!"

Lättnaden kom och jag skrattade till :)

Hon beslutade även att jag skulle upp på förlossningen för en genomgång av magen/bebisen.

Sagt och gjort, knatade upp till förlossningen från hälsocentralen vid lillfjärden, ack o ve va jobbigt de va!

Magen är väääldans tung nu, plus alla kilon jag har gått upp dom här månaderna tynger verkligen på hela kroppen...


Kom upp dit, möts av stora lappar på dörrarna "pga calicia (kärksjukan) så är det restruktioner på besök på gyn, bb, förlossningen, kontakta personal för överrenskommelse"

Tanken vart: jaa, visst! Ge mig magsjuka mitt i allt med så slutar de väl med att jag kräks ut ungen...


Fick iaf ligga i CTG-kurva ca 30min, kolla om jag hade sammandragningar och så bebisens hjärta slog som det skulle osv..

Efter det fick jag träffa en läkare som gjorde ett tillväxtultraljud, kollade hur bebis hade vuxit, och om det fanns tillräckligt med vatten åt den lill* där inne :) - allt såg bra ut.

Hon pratade även med överläkaren som tyckte de såg bra ut i alla värden osv. Dom sa att jag har förvärkar då jag förklarade smärtan som kommer och går.


Beslutet vart: Hör av dig om du inte tycker den rör sig så som du är van (minskad rörelse), värkar som inte ger med sig efter 30min vila, om vattnet går, eller om jag märker att slemproppen släpper.



Det var väl allt för denna gång...


xoxo S 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 juni 2012 01:16

Hej igen! Jag har verkligen underskattat det här med tiden vad det gäller småbarnsförälder...trodde minsann i mitt stilla sinne att jag hade all tid i världen att blogga, men tyvärr så har det hamnat på is alldeles för länge. Slänger in en kort ...

Av Sara - 9 maj 2012 11:04

Ja som sagt, idag regnar det ganska sakpligt ute. Men inte gör det mig något då jag ändå blivit förkyld och är hängig. Nu ligger oron i att Adrian ska få någon form av dunderförkylning med.. då blir det inte kul!   Dom senaste veckorna sen sist...

BVC

Av Sara - 1 maj 2012 10:16


Igår var vi till BVC för första gången här i Sundsvall. Fick jätte ett jätte bra bemötande av sköterskan där, vilket var en lättnad. Vi pratade om allt möjligt som har med bebisar att göra och Adrian fick så mycket komplimander av henne att man näs...

Av Sara - 28 april 2012 19:01


Jajjemen! Idag fyller min lilla prins 14 dagar - helt otroligt hur fort det har gått.  För 14 dagar sen denna tid låg jag med en ryggmärgsbedövning och tyckte det inte var så farligt att föda barn.. Får tårar i ögonen när jag tänker tillbaka på d...

Av Sara - 24 april 2012 19:04

Ja, då sitter vi, våran lilla familj i bilen och är på väg med första flyttlasset upp till Sundsvall.  Dagen har varit jätte bra, faktiskt. Med tanke på all röra som varit runt om oss nu.  Stackars lilla pojken min flänger runt och förstår ingent...

Presentation


Kommer att dela med mig av mitt liv som:

- gravid
- djurägare
- sambo
- smått & gott

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards