Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Ekonomi...

Av Sara - 16 mars 2012 16:01

Säger ännu en gång tack till alla mina läsare! roligt att ni går in och ta del av det jag skriver.

idag blir det inte någon rolig läsning kanske...



Just nu så finns det inte så mycket att säga mer än att jag hatar allt som har med ekonomi att göra. Då man får sitta och räkna i minsta detalj varje månad på hur mycket pengar man får över efter alla räkningar.

Dessutom känns de ännu mer jobbigt då vi ej kunnat storhandla som man brukar göra sen i December typ... 

Det är så råttorna till och med börjar bli hungrig i kyl/frys - skafferi..


Med en karl som jobbar arslet av sig för att få hem "storkovan" så sitter en annan och nöter på AF:s aktivitetstöd på knappa 3000:- varje månad. 


Det är ju inte direkt så att man jublar varje gång man inser att man behöver ett nytt klädesplagg eller dyligt. 

Plus att kliva på mamma-ledighet med 80:- om dan inte känns lovande heller, det är en himla tur jag börjat försöka spara till bebisen och att man får barnbidraget. För hela den summan har vi kommit överrens om att det verkligen ska gå till de bebisen behöver och inte till en massa annat!




Jaha.. nu har jag fått ur mig de som känns jobbigast just nu, men som kommer att komma på fötter igen efter flytten till S-vall då vi spar in en massa pengar på en del olika saker.

Skönt att få gnälla av sig lite! Hoppas ni ej har något emot de! :)



xoxo S


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 juni 2012 01:16

Hej igen! Jag har verkligen underskattat det här med tiden vad det gäller småbarnsförälder...trodde minsann i mitt stilla sinne att jag hade all tid i världen att blogga, men tyvärr så har det hamnat på is alldeles för länge. Slänger in en kort ...

Av Sara - 9 maj 2012 11:04

Ja som sagt, idag regnar det ganska sakpligt ute. Men inte gör det mig något då jag ändå blivit förkyld och är hängig. Nu ligger oron i att Adrian ska få någon form av dunderförkylning med.. då blir det inte kul!   Dom senaste veckorna sen sist...

BVC

Av Sara - 1 maj 2012 10:16


Igår var vi till BVC för första gången här i Sundsvall. Fick jätte ett jätte bra bemötande av sköterskan där, vilket var en lättnad. Vi pratade om allt möjligt som har med bebisar att göra och Adrian fick så mycket komplimander av henne att man näs...

Av Sara - 28 april 2012 19:01


Jajjemen! Idag fyller min lilla prins 14 dagar - helt otroligt hur fort det har gått.  För 14 dagar sen denna tid låg jag med en ryggmärgsbedövning och tyckte det inte var så farligt att föda barn.. Får tårar i ögonen när jag tänker tillbaka på d...

Av Sara - 24 april 2012 19:04

Ja, då sitter vi, våran lilla familj i bilen och är på väg med första flyttlasset upp till Sundsvall.  Dagen har varit jätte bra, faktiskt. Med tanke på all röra som varit runt om oss nu.  Stackars lilla pojken min flänger runt och förstår ingent...

Presentation


Kommer att dela med mig av mitt liv som:

- gravid
- djurägare
- sambo
- smått & gott

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards