Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Sjukhusdag

Av Sara - 6 mars 2012 11:31

Hej hopp!


Ja igår var de en sjukhusdag, var på tillväxtultraljud, bebisen är uppskattad 2600g i vikt, och 44-47cm i längd :)
Allt såg bra ut, bra tillförsel i navelsträng och tillräckligt med vatten fanns de åt den lill*.


Träffade även en läkare, jättegullig tjej, som kollade upp ordentligt om jag hade börjad få HF, vilket dom trodde, men ingenting visade på det! -jippie! :)

Efter att ha väntat ytterligare 1timmas på sjukan så fick jag träffa narkosläkaren, som gick igenom smärtlindring bla

EDA (ryggmärgsbedövning), och en annan bedövning som är näst intill samma, bara de att den blir man förlamad från bröstet och neråt, den lägger dom enbart om de skulle bli kejsarsnitt. Och hon frågade även om jag blivit sövd innan, vilket jag har, utifall de skulle bli akut-kejsarsnitt. Skulle de bli akut, så får jag sova under tiden dom tar ut bebisen.


Men nu ska vi inte tänka i dom banorna, utan hoppas istället på att de ska gå bra och den kommer ut den vanliga vägen :)

Tänker även inte bestämma mig för någon bedövning tex EDA för den lägger dom inte om man kommit visst långt i förlossningsarbetet, då de kan avstanna allihopa. Därför jag jag valt att skriva ett förlossningsbrev där det ska stå att jag hellre vill att barnmorskorna 'läser av' i vilket stadie jag är i och erbjuder mig smärtlindring utefter de :) Så man inte har bestämt sig promt för en sak och sen så går det inte pga olika saker.. då kanske man blir ledsen/upprörd mitt upp i allt. Och de vill jag helst undvika eftersom jag vill lägga all fokus på bebisen som ska komma ut i vida världen!


I alla fall så har jag börjat packa ihop rätt så mycket här hemma nu, eftersom jag ska flytta till mamma nu i slutet på mars i väntan på att den lill* kommer ut. Så får min sambo sköta allt resten som har med flytt och allt där till att göra.. ;)

Överlåter de så snällt till han. haha. Men hoppas på att han får hjälp av sina släktingar så som dom lovat med flytten :) Det är ju ändå en del saker som ska flyttas.. en hel drös, tycker jag rensar och rensar i dessa saker, men ändå har jag/vi saker kvar så vi skulle kunna fylla ett slott!



Det var nog allt för nu :) kommer nog ett inlägg till kvällen med.. see yah!



xoxo S.

 
 
Ingen bild

robinn73

6 mars 2012 11:49

Åhh va mysigt med en bebis:-)

Sara

6 mars 2012 18:17

Ja eller hur :) Och tack eller vad jag ska säga. Vet inte vem du är, men gissar på en random? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 juni 2012 01:16

Hej igen! Jag har verkligen underskattat det här med tiden vad det gäller småbarnsförälder...trodde minsann i mitt stilla sinne att jag hade all tid i världen att blogga, men tyvärr så har det hamnat på is alldeles för länge. Slänger in en kort ...

Av Sara - 9 maj 2012 11:04

Ja som sagt, idag regnar det ganska sakpligt ute. Men inte gör det mig något då jag ändå blivit förkyld och är hängig. Nu ligger oron i att Adrian ska få någon form av dunderförkylning med.. då blir det inte kul!   Dom senaste veckorna sen sist...

BVC

Av Sara - 1 maj 2012 10:16


Igår var vi till BVC för första gången här i Sundsvall. Fick jätte ett jätte bra bemötande av sköterskan där, vilket var en lättnad. Vi pratade om allt möjligt som har med bebisar att göra och Adrian fick så mycket komplimander av henne att man näs...

Av Sara - 28 april 2012 19:01


Jajjemen! Idag fyller min lilla prins 14 dagar - helt otroligt hur fort det har gått.  För 14 dagar sen denna tid låg jag med en ryggmärgsbedövning och tyckte det inte var så farligt att föda barn.. Får tårar i ögonen när jag tänker tillbaka på d...

Av Sara - 24 april 2012 19:04

Ja, då sitter vi, våran lilla familj i bilen och är på väg med första flyttlasset upp till Sundsvall.  Dagen har varit jätte bra, faktiskt. Med tanke på all röra som varit runt om oss nu.  Stackars lilla pojken min flänger runt och förstår ingent...

Presentation


Kommer att dela med mig av mitt liv som:

- gravid
- djurägare
- sambo
- smått & gott

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards