Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Packa idag?

Av Sara - 1 mars 2012 10:50

Hallå alla.. 


Idag var jag uppe med tuppen! om inte innan till och med. Sambon sov hemma natten till idag <3 Var till barnmorskan igår och kolla så allt var bra. - magen växer som den ska. 

Tidigare under dagen när jag och nägra brudar skulle gå ner på stan så fick jag känna på en kraftig sammandragning! - ajaj.

Det höll i sig i ca 1 timme med 7 min mellanrum, enligt mina klocktagningar. Nämde detta för barnmorskan när vi kom dit, hon sa att blir det samma eller kraftigare mot kvällen skulle vi ringa/åka in till förlossningen. 

Vi åkte hem och åt, köttbullar, mos, gräddsås & lingonsylt! mums va gött de va! ;D

Sammandragningarna lugnade ner sig, så vi softade i soffan och la oss tidigt :)


Så imorse, kl 04.45 klev jag upp, gjorde frulle åt min käraste. Och slängde ihop några mackor som han kunda ta med på jobbet. 


Funderar på om jag kanske ska gå igenom alla köks saker och börja packa ner de vi inte använder för tillfället. Så nånting blir gjort, vi flyttar ju faktiskt om 8 veckor. Så känns lägligt att göra klart i stort sätt allt, eftersom inom dom där 8 veckorna så ska ju faktiskt våran 'skrotis' komma till världen med :) om allt går som planerat.

Vilket vi får hoppas på! 


                                                                      Jag älskar dig  <3

                                                                        

                                                                        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 juni 2012 01:16

Hej igen! Jag har verkligen underskattat det här med tiden vad det gäller småbarnsförälder...trodde minsann i mitt stilla sinne att jag hade all tid i världen att blogga, men tyvärr så har det hamnat på is alldeles för länge. Slänger in en kort ...

Av Sara - 9 maj 2012 11:04

Ja som sagt, idag regnar det ganska sakpligt ute. Men inte gör det mig något då jag ändå blivit förkyld och är hängig. Nu ligger oron i att Adrian ska få någon form av dunderförkylning med.. då blir det inte kul!   Dom senaste veckorna sen sist...

BVC

Av Sara - 1 maj 2012 10:16


Igår var vi till BVC för första gången här i Sundsvall. Fick jätte ett jätte bra bemötande av sköterskan där, vilket var en lättnad. Vi pratade om allt möjligt som har med bebisar att göra och Adrian fick så mycket komplimander av henne att man näs...

Av Sara - 28 april 2012 19:01


Jajjemen! Idag fyller min lilla prins 14 dagar - helt otroligt hur fort det har gått.  För 14 dagar sen denna tid låg jag med en ryggmärgsbedövning och tyckte det inte var så farligt att föda barn.. Får tårar i ögonen när jag tänker tillbaka på d...

Av Sara - 24 april 2012 19:04

Ja, då sitter vi, våran lilla familj i bilen och är på väg med första flyttlasset upp till Sundsvall.  Dagen har varit jätte bra, faktiskt. Med tanke på all röra som varit runt om oss nu.  Stackars lilla pojken min flänger runt och förstår ingent...

Presentation


Kommer att dela med mig av mitt liv som:

- gravid
- djurägare
- sambo
- smått & gott

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards